چه نوع محتوایی برای وب‌سایت دانشگاهی اهمیت دارد؟

چه نوع محتوایی برای وب‌سایت دانشگاهی اهمیت دارد؟

۰۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۴ کد خبر : ۱۳ عمومی
تعداد بازدید:116
مخاطبین وب سایت های دانشگاهی به چه نوع محتوایی علاقمند هستند؟ آمارها و روندهای جهانی وجود دارد که می‌تواند به پاسخ این سوال کمک کند.

چه نوع محتوایی برای وب‌سایت و پرتال دانشگاهی شما اهمیت دارد؟ سؤالی دشوار که پاسخ مشخصی هم ندارد؛ اما آمارها و روندهای جهانی وجود دارد که می‌تواند در این زمینه قدری راه گشا باشد. اگرچه هر سازمان و دانشگاهی منحصربه‌فرد است، اما اغلب وب‌سایت‌های دانشگاهی محتوای مشابه دارند: نحوه ورود به دانشگاه، برنامه و دروس آکادمیک، فارغ‌التحصیلان، اعضای هیئت‌علمی و کارکنان، مسائل مربوط به زندگی و امور رفاهی دانشجویان و غیره. مخاطبین آن‌ها نیز اغلب یکسان هستند: دانشجویان آینده، دانشجویان فعلی، در گاهی موارد والدین دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و...

و اما برای اینکه بهترین محتوای وب‌سایت را داشته باشید باید پاسخ این سؤالات را برای خود بیابید: مخاطبین هدف شما چه کسانی هستند؟ اولویت‌های این مخاطبین چیست؟ زمانی که این دو پاسخ را پیدا کردید می‌توانید استراتژی محتوای خود را بنویسید. برای مثال اگر دانشگاه شما برنامه آموزشی ورزشی ندارد، پس نباید موضوعات ورزشی را به‌عنوان اولویت خود انتخاب کنید؛ اما اگر به طور مثال دانشگاه مختص رشته‌های تربیت‌بدنی است و یا اینکه اگر یک تیم ورزشی مخصوص و محبوب دارد می‌توانید محتوای با موضوعات ورزشی در وب‌سایت دانشگاهی خود قرار دهید تا بدین ترتیب نظر مخاطبین را به خود جلب کنید.

یک موضوعی که جنبه جهانی دارد مسئله هزینه تحصیل است اینکه ورود و پیوستن به یک دانشگاه چقدر هزینه دارد؟ امور مربوط به وام و کمک‌های مالی، خوابگاه دانشجویان و خدمات دانشجویی چقدر هزینه بر است؟ دانشجویان اکثر دانشگاه‌های این جهان این مسئله را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خود در میان جست‌وجوی وب‌سایت‌های دانشگاهی دانسته‌اند. بدین ترتیب باید گفت که محتوای یک وب‌سایت دانشگاه نقش مهمی در تصمیم‌گیری یک فرد برای ورود به آن دانشگاه را دارد.

پس از اینکه دانستید چه موضوعاتی بری مخاطبین شما اهمیت دارد، نیاز به ارائه مناسب این محتوا دارد. استفاده از محتوای بصری نظیر ویدیو، تصاویر و اینفوگرافی برای جوانان و دانشجویان جذاب است. اگر اطلاعات مدنظر در سایت شما به‌سختی قابل‌دسترسی باشد، باید این واقعیت را بپذیرید که مخاطبین خود را از دست خواهید داد؛ بنابراین باید بر نوع محتوایی تمرکز کنید که در سریع‌ترین و آسان‌ترین راه ممکن، مرتبط‌ترین اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهد.

تعداد زیادی از دانشگاه‌های از طراحی‌های ریسپانسیو استفاده می‌کنند، چراکه بروزرهای دسکتاپ دیگر تنها راه مشاهده وب‌سایت نیستند. خصوصاً در میان نسل جوان که محتوای وب‌سایت از طریق موبایل و تبلت های آنان مشاهده می‌شود. تحقیقات و آمارها نیز نشان از افزایش این تعداد دارد؛ بنابراین محتوای شما باید در هر نوع دستگاهی قابل دسترس و جذاب و لذت بخش باشد. بسیاری از مواقع کاربرانی که با موبایل و تلفن هوشمند یک سایت غیرریسپانسیو را مشاهده می‌کنند آن را رها کرده چراکه بازدید از آن بسیار دشوار است. رفع حداکثری موانع می‌تواند این اطمینان را ایجاد کند که مخاطبین هدف به‌خوبی از محتوای وب‌سایت شما استفاده کرده و به اهداف مدنظر شما دست یافته می‌شود.

در آخر باید گفت برای اینکه به‌خوبی دریابید مخاطبین به دنبال چه چیز هستند، خودتان را جای آن‌ها بگذارید و هرچیزی که به نظر اضافی و غیرضروری است را کنار بگذارید و برای این کار از تجربه راه‌های جدید نیز هراسی نداشته باشید.

 

 

کلید واژه ها: طراحی وب سایت دانشگاهیمحتوای وب سایت دانشگاهیطراحی ریسپانسیو


نظر شما :