موتور جستوجو چگونه وبسایت دانشگاهی شما را پیدا میکند؟
اگر یک وبسایت در موتور جستوجو یافت نشد، لزوماً به معنی ایراد فنی موتور جستوجو نیست بلکه شاید دلیلی است برای ضرورت بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستوجو تا بدین ترتیب وبسایت دانشگاهی پس از طراحی و ساخت، موقعیت جستوجوی بهتری داشته باشد.
موتورهای جستوجو چگونه کار میکنند
برای اینکه کاربران وب سایت و پرتال دانشگاهی شما را پیدا کنند، موتور جستوجو در ابتدا به دنبال آن است که درباید وب سایت درباره چیست. این اطلاعات از چند طریق به دست میآید:
1. کلمات کلیدی- موتور جستوجو میتواند نگاهی به متن داخل پیج دانشگاهی داشته باشد و پس از اسکن صفحه، کلمات مهم را شناسایی کند و از طریق آن موضوع صفحه را مشخص کند؛ بنابراین مهم است که واضح و مشخص درباره موضوع مد نظر مطلب نوشته شود و دست کم 50 کلمه کلیدی در صفحه وجود داشته باشد.
2. متاتگ- موتور جستوجو میتواند به کدهای متنی و یا همان سورس کد صفحه نگاهی داشته باشد. مهمترین چیز در این بخش متاتگ و تایتل تگ است. متاتگ ها عناصری هستند که اطلاعات صفحه را ذخیره میکنند و شما این اطلاعات را از طریق متادیتا که شامل عنوان صفحه، کلمات کلیدی، توصیفات دو خطی و نویسنده میشود، وارد میکنید. متاتگ همچنین برای ارسال اطلاعات به سرور نیز استفاده میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است با بخش پشتیبانی فنی وبسایت خود تماس بگیرید.
3. متادیتا اسناد- موتورهای جستوجو مشخصات متنهایی که به سایت دانشگاهی لینک شدهاند نظیر فایلهای ورد و یا پی دی اف را نیز بررسی میکنند. این اطلاعات شامل عنوان، نویسنده، کلمات کلیدی و اطلاعات مربوط به کپیرایت میشود.
4.URLs- موتور جستوجو به کلمات موجود در آدرس و URL سایت هم دقت میکند، البته این نکته در مقایسه با محتوا و متادیتای پیج در ردهبندی وب سایتها اهمیت کمتری دارد.
همانگونه که ملاحظه شد بهترین روش برای یک نتیجه جستوجوی خوب در برگرفتن کلماتی است که گمان میکنید کاربران از آنها در جستوجوهای خود استفاده میکنند. اگر این کلمات در عنوان، تیتر و یا لینکهای محتوای پیج قرار گرفته باشند، قابلیت جستوجوی صفحه بالا میرود. افزودن متادیتا به وبسایت روش دومی است که به موتور جستوجو اجازه میدهد تا صفحه شما را بیابد. البته در این میان قرارگیری مناسب کلمات در محتوای وبسایت اهمیت بیشتری دارد.
نظر شما :