بهترین وبسایتهای دانشگاهی سال ۲۰۱۷ چه چیز مشترکی دارند
وبسایت و پرتال دانشگاهی شما یکی از مهمترین سرمایهگذاریهایی است که میتوانید انجام دهید؛ اما چه چیز یک وبسایت را خوب و کامل میکند؟ در این مطلب میتوان دریافت که بهترین وبسایتهای دانشگاهی در سال 2017 در چه چیزهایی مشترک بودهاند و چگونه میتوان از طریق یک وب سایت خوب به موفقیت دست یافت.
امروزه وبسایتهای خوب کاری فراتر از نمایش اطلاعات انجام میدهند و بهعنوان پلی میان دانشجویان آینده و خانوادههای آنان و مسئولین عمل میکنند. وبسایت دانشگاهی باید از نظر بصری زیبایی داشته باشد و کارایی آن بهگونهای باشد که بازدیدکنندگان با سایت ارتباط برقرار کرده و بدین ترتیب مجدداً به سایت بازگردند. در عین حال وبسایت دانشگاهی از طریق محتوای جذاب و استفاده آسان و طراحی خوبی که دارد میتواند در جذب دانشجو مؤثر باشد و از این طریق به کاهش هزینههای دانشگاه کمک کند؛ بنابراین وبسایت دانشگاهی باید عناصر مهم زیر را در جریان طراحی و اجرای خود در نظر بگیرد.
۱.فراهم آوردن اطلاعاتی که بازدیدکنندگان بدان توجه دارند
زمانی که افراد به وبسایت دانشگاهی سر میزنند به دنبال اطلاعات خاصی هستند و بنابراین باید این اطلاعات را در سریعترین و آسانترین حالت در اختیار آنها قرار دهید. برای این کار میتوان حداکثر استفاده را از تصاویر و جنبههای گرافیکی کرد. این اطلاعات میتواند شامل حوزههای مربوط به دانشکدهها، ادارات، منابع درسی، کمکهای مالی، زندگی اجتماعی در دانشگاه، ورزش، فرصتهای کارورزی و... شود.
۲. وبسایت واضح، مشخص و کاربرپسند باشد
باید این اطمینان وجود داشته باشد که مسیریابی در وبسایت یعنی هدایت کاربر از یک صفحه به صفحه دیگر آسان و مشخص و متناسب با نسخههای موبایل باشد. در این صورت کاربران بهراحتی به صفحهای که به دنبال آن هستند هدایت میشوند. طراحی ریسپانسیو نیز نیاز و ضرورت دیگر است و زمانی که کاربر وبسایت را با دستگاههای نظیر موبایل و یا تبلت مشاهده کند تمام عناصر سایت به خوبی برایش نمایش داده خواهد شد. علاوه بر آن گوگل برای نمایش وبسایت در نتایج جستوجو برای وبسایتهایی که ریسپانسیو هستند اولویت قائل میشود.
۳. سازماندهی جذاب و هنرمندانه وبسایت
نکته دیگر، نیاز به سازماندهی محتوا و نمایش آن به شکلی جذاب است. یک روش شروع کار، در نظر گرفتن مخاطبین هدف و اهداف و سلایق آنهاست. طراحی وبسایت دانشگاهی باید بهگونهای باشد که برای گروههای مختلف همچون دانشجویان فعلی، دانشجویان آینده، خانوادهها، کارمندان، اساتید و... جذاب و کاربردی باشد. محتوای مناسب این گروهها باید به بهترین شکل فراهم شود و به راحتی در دسترس آنها قرار گیرد.
۴. توجه به جزییات زیباییشناسی
جنبههای زیباییشناسی بر بازدیدکنندگان وبسایت تأثیر مثبت زیادی دارد. رنگ، قالب، لوگو و سایر عناصر بصری به ساخت و توسعه برند شما در حوزه آموزش عالی کمک خواهد کرد. این نکته خصوصاً در زمینه برند سازی قابل توجه است. گفتنی است اگر وبسایت شما بزرگ و دارای بخشهای مختلف است نباید تناقضاتی میان این صفحات وجود داشته باشد. و اصول طراحی یکپارچه باید در نظر گرفت شود.
۵ ایجاد محتوای پویا، تعاملی و قابلاعتماد برای وبسایت
تا اینجا به جنبههای ظاهری وبسایت اشاره داشتیم اما محتوای سایت نیز به همان اندازه اهمیت دارد و میتواند بازدیدکننده را در هنگام مراجعه به وبسایت جذب کند. تولید محتوای پویا میتواند سایت را متناسب با نیاز مخاطبین پیش برد و در نتیجه آنها را مخاطب ثابت شما باقی نگه دارد.
محتوای تولید شده از سوی دانشجویان نیز میتواند جذاب باشد و حاوی این پیام است که به دانشجویان اعتماد دارید و برای نگرش آنها ارزش قائل هستید. دانشجویان حتی میتوانند روایتهای خود را بهصورت نقل داستان بیان کنند و درعینحال اطلاعات مفید زیادی را درباره دانشگاه و فضای آن به مخاطبین انتقال دهند.
نظر شما :