مقدمه حضور وب‌سایت دانشگاهی در شبکه‌های اجتماعی

مقدمه حضور وب‌سایت دانشگاهی در شبکه‌های اجتماعی

۲۳ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۰:۴۶ News Code : ۳۱ آموزشی
تعداد بازدید:۳۲۱
پیش از اینکه حساب کاربری خود را در شبکه های اجتماعی بسازید، بهتر است به این پرسش ها پاسخ دهید.

شبکه‌های اجتماعی روش ارتباطی قدرتمندی هستند که استفاده از آن به شدت شایع شده است. در این میان وب‌سایت‌های دانشگاهی نیز از این ابزار برای گسترش ارتباطات خود بهره گرفته‌اند. همان‌گونه که شبکه‌های اجتماعی ابزارهای جدیدی را ایجاد می‌کند، اما در عین حال قوانین، سیاست‌ها و دستورالعمل‌هایی نیز برای مراکزی همچون دانشگاه‌ها دارند و این نهادها ملزم به رعایت استاندارهای لازم در این شبکه‌ها هستند.  

ایجاد پروفایل و حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی آسان و اغلب رایگان است. اما اگر توانایی مدیریت و به‌روزرسانی آن را ندارید بهتر است در ساخت آن کمی تامل کنید.

سؤالات زیر می‌تواند به ایجاد یک پروفایل وب سایت دانشگاهی خوب و مؤثر در شبکه‌های اجتماعی کمک کند و بهتر است پیش از ساخت پروفایل برای این سؤالات پاسخ مناسب را بیابید:

1.هدف ایجاد پروفایل در شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک، توییتر، تلگرام و.. چیست؟

2.مخاطبین شما چه کسانی هستند؟

3.چطور می‌توانید به مخاطبین خود دسترسی پیدا کنید؟

4.قصد دارید چه نوع محتوایی را منتشر کنید و هرچند وقت یک‌بار پروفایل را به‌روز کنید؟

5.چه کسی مسئول به‌روز رسانی است؟ یک نفر یا یک گروه؟

اگر هنوز پاسخی برای این پرسش‌ها نیافته‌اید، پس راه‌اندازی پروفایل شبکه اجتماعی کمک چندانی به حضور موفق آنلاین شما نخواهد کرد.

ایجاد چندین حساب کاربری برای یک دانشگاه در یک شبکه اجتماعی به برند دانشگاه ضربه میزند و مخاطبین را گیج می‌کند و نکته پایانی و مهم، اینکه تصمیم بگیرید چه نوع محتوایی را در شبکه اجتماعی منتشر کنید، اهمیت زیادی دارد و بنابراین باید دقت زیادی در این زمینه داشته باشید.

 

کلید واژه ها: طراحی وب سایت دانشگاهیطراحی پرتال دانشگاهیوب سایت دانشگاهیمحتوای وب سایت دانشگاهی


نظر شما :