استراتژی وبسایتهای دانشگاهی برای شبکههای اجتماعی
همانگونه که قبلا اشاره کردیم، شبکههای اجتماعی ابزاری مهم و قدرتمند در راستای استراتژیهای ارتباطات محسوب میشوند و به همین دلیل نحوه استفاده از آنها نیاز به دقت و بررسی زیاد دارد. در این میان مدیران وب سایت های دانشگاهی، پس از طراحی سایت دانشگاه خود و بهمنظور ترویج و توسعه برند و نام دانشگاه میتوانند از این ابزار قدرتمند استفاده نمایند.
بهتر است پیش از ساخت صفحات اجتماعی این نکات را بهعنوان استراتژی رسانههای اجتماعی خود در نظر بگیرید:
گوش دادن: از ابزارهای شبکه اجتماعی به منظور شناخت بهتر و بیشتر مخاطبین استفاده کنید و این اطمینان را ایجاد کنید که محتواهای مرتبط را منتشر میکنید. برای این کار میتوانید از مباحث و موضوعات جاری در دانشگاه کمک بگیرید.
برنامهریزی: یک برنامه زمانبندی مشخص برای انتشار محتوا در شبکههای اجتماعی در نظر بگیرید تا در فواصل زمانی معین و مداوم محتوای خود را انتشار دهید.
واکنش مناسب: بهتر است از موضوعات روز، اخبار و رویدادهای مطرح در محتواهای خود استفاده کنید.
مشارکت و تعامل: رسانه اجتماعی نوعی ارتباط است. اطمینان حاصل کنید که با مخاطبین خود وارد تعامل شدهاید. خدمات خود را از طریق پاسخگویی به سؤالات مشتریان فراهم کنید و از کسانی که قصد بازدید از دانشگاه را دارند استقبال کنید و با لحنی دوستانه با آنها وارد گفتوگو شوید.
ارزیابی: بسیاری از رسانههای اجتماعی قابلیت دسترسی به اطلاعات آماری را دارند. میتوانید از این اطلاعات برای بررسی میزان موفقیت خود استفاده کنید و بدین ترتیب تاکتیکهای مناسب را به کار بندید. اگر با یک مطلب با بازخورد بالا و یا پایین مواجه شد سعی کنید این سؤالات را درباره آن پاسخ دهید:
- چه نوع از امکانات چندرسانهای در این مطلب استفاده شده است؟
- چه زمانی از روز مطلب انتشار یافته است؟
- مطلب درباره چه خبر و یا رویدادی است؟
ایجاد محتوا برای شبکههای اجتماعی
بهتر است محتوای تولیدشده در شبکههای اجتماعی بین این دو موضوع باشد:
- گسترش و اطلاعرسانی اخبار، رویدادها، بازههای زمانی و اطلاعیهها
- مسائل مربوط به دانشگاه، توضیح و خوشآمد گویی به دانشجویان جدید و...
زبان
مخاطبین خود را در نظر بگیرید و از کلماتی استفاده کنید که آنها بهخوبی درک میکنند و پیام و محتوای خود را بر اساس نیاز آنها شکل دهید. محتوا و مطالب را مختصر کنید و از تکرار و زیادهگویی پرهیز کنید.
در آخر در نظر بگیرید که چه چیز میتواند متن را جذاب کند و مخاطبین را به خود جلب کند و درعینحال برای آنها تأثیرگذار باشد. استفاده از تصاویر، ویدیو و عناصر گرافیک نیز برای جذب مخاطبی و درک بهتر محتوا اهمیت دارد.
نظر شما :