باید و نبایدهای محتوای وبسایت دانشگاهی
محتوا نکته کلیدی پویایی وبسایت است. پس از طراحی و ساخت وب سایت دانشگاهی و رعایت استانداردهای فنی، با تولید محتوای مناسب و موردنیاز مخاطب میتوان جایگاه وب سایت دانشگاهی را در موتورهای جست و جو ردهبندیهای معتبر جهانی همچون وبومتریکس افزایش داد. قوانین و شرایط متعددی برای تولید محتوای وب سایت وجود دارد که در ادامه به چند نکته کوتاه آن اشاره میکنیم:
باید |
نباید |
دلیل |
اطلاعات مهم و حساس همچون صورتجلسات را در یک شبکه مجزا نگهداری کنید و آنها را به افراد مرتبط ایمیل کنید. |
اطلاعات و محتوای حساس داخلی را در وبسایت منتشر نکنید. |
احتمال خطا در امنیت وبسایتها زیاد است، محتوای وبسایت باید علایق طیف وسیعی را در بربگیرد و محتوای مدنظر مخاطبین اندک باید از طریق ابزارهای دیگر اطلاعرسانی شود. |
اگر مطلب درباره افراد یا سازمانی خاص است، مناسب است قبل از انتشار از آنها اجازه گرفته شود. |
نباید اطلاعات، عکس و... را بدون رعایت مسائل کپیرایت در سایت گذاشت. |
قوانین مربوط به کپیرایت |
هدف سایت و نیاز مخاطبین آن را در هنگام تهیه محتوای مناسب وبسایت نظر بگیرید |
تمام محتوای موجود و در دسترس را در وبسایت قرار ندهید. |
افزایش توانایی کاربران برای یافتن آنچه به دنبالش هستند. |
به محتوای موجود در بخشهای مختلف وبسایت لینک کنید. |
از کپی و تکرار محتوا در وبسایت پرهیز کنید. |
این کار تکرار را به حداقل میرساند و کمک میکند تا محتوای وبسایت ازنظر تاریخی عقب نباشد |
لازم به ذکر است موارد و بایدها و نبایدهای ذکر شده در بالا در مورد محتوای عمومی در وب سایتهای دانشگاهی است. در مورد بایدها و نبایدهای انتشار محتوای علمی در آینده بیشتر خواهیم گفت.
نظر شما :